Αγράμματοι, ανιστόρητοι, ανίδεοι , άσχετοι ή απλά «απατεώνες»; ( απάντηση σε συκοφάντες για το Συνοδικό της Ορθοδοξίας )


Αρχαιολάτρης, Ελληνολάτρης ! Τι βαρύγδουπος τίτλος με τον οποίο αυτοχαρακτηρίζονται κάποιοι ! Νομίζεις ( αρχικά ) ότι είναι άνθρωποι που «αγαπούν» την  αρχαία Ελλάδα, που «γνωρίζουν πολύ καλά» την αρχαία φιλοσοφία, την αρχαία ελληνική γλώσσα ( και τις έννοιες της ), την ιστορία, ότι – γενικά – είναι άνθρωποι που έχουν μελετήσει πολύ στη ζωή τους! Γράφουν ολόκληρα κατεβατά, εκδίδουν και «ιστορικά»  ή «φιλοσοφικά» ή «αποκαλυπτικά» βιβλία ή έντυπα, τα οποία διαφημίζουν και πουλούν μέσω τηλεμάρκετινγκ ή ιστοσελίδων, βιβλία με το κιλό, σε φτηνή τιμή, βιβλία που δεν θα βρεις στις βιβλιοθήκες των Πανεπιστημίων της Ελλάδος ή του εξωτερικού !

Είναι, όμως, αυτή η αρχική εντύπωση σωστή ; Ξέρουν, πράγματι, αρχαία ελληνικά και μεθοδολογία της ιστορίας ή μήπως πουλάνε «άερα κοπανιστό», «φύκια με μεταξωτές κορδέλες» , σε όσους είχαν και έχουν την ατυχία να μη ξέρουν αρχαία ελληνικά, γλωσσολογία και ιστορία ;

Αφορμή γι’ αυτό το άρθρο ήταν τα δημοσιεύματα νεοπαγανιστικών ( κεκαλυμμένων ή όχι ) μπλογκς σχετικά με τους «αναθεματισμούς κατά των Ελλήνων» , τη Κυριακή της Ορθοδοξίας.

Νομίζω ότι δεν θα υπάρχει σοβαρός φιλόλογος ή ιστορικός που διαβάζοντας τις ασυναρτηρίες αυτές δεν θα γελούσε . Ας δούμε, όμως, ποια είναι η πραγματικότητα και πως ορισμένοι  συνεχίζουν να αυτογελοιοποιούνται και στα μπλογκ ( αφού άφησαν στην άκρη τις τηλεοπτικές εκπομπές και τα έντυπα ). Να σημειώσουμε , επίσης, ότι τα διάφορα κινήματα και ομάδες της ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ εμφανίζονται στο διαδίκτυο με διάφορα προσωπεία ( είτε του νεοπαγανιστή -δωδεκαθεϊστή, είτε του άθεου, είτε του φυσιολάτρη είτε με οποιαδήποτε άλλη μάσκα ) προκειμένου να αποκτήσουν ( ξανά ) κάποια δυναμική, μετά τη «φούσκα»  τους που έσκασε τα τελευταία χρόνια, με τη συνεχή διαρροή «μελών» ή υποψηφίων » αγοραστών» !

Κάποιοι, βέβαια, πλούτισαν με τους ΕΛ, τους εξωγήινους, τα » απόκρυφα μυστήρια», την «κούφια γη», τις ομάδες Α, Ε, Ζ  και Ω, τα «οράματα» αρχαίων Ελλήνων και «θεών» και την έκαναν έγκαιρα, καταμετρώντας τα κέρδη τους … Κάποιοι άλλοι συνεχίζουν το παραμυθάκι, ψάχνοντας να φάνε και άλλους μισθούς ή συντάξεις απλών ανθρώπων ή πατριωτών.

Τα πράγματα, όμως, είναι απλά.

Για να μελετήσεις και να ερμηνεύσεις κάποια κείμενα, πρέπει να γνωρίζεις πως χρησιμοποιούνται οι όροι την εποχή εκείνη. Η ελληνική γλώσσα είναι τόσο πλούσια, ώστε η κάθε της λέξη να έχει πολλές ερμηνείες, είτε κυριολεκτικές,είτε μεταφορικές, άλλες στην αρχαιότητα, άλλες στα ρωμαϊκά και βυζαντινά χρόνια, άλλες σήμερα !

Η απάτη, λοιπόν, με τους δήθεν » αφορισμούς των Ελλήνων» βρίσκεται ακριβώς με τη σημασία της λέξεων » Έλληνας»  στα ρωμαϊκά και βυζαντινά χρόνια. Και ο πιο μέτριος φοιτητής του Ιστορικού – Αρχαιολογικού, το πρώτο πράγμα που μαθαίνει είναι ότι ερμηνεύουμε τις ιστορικές πηγές με βάση την ιστορική συγκυρία εκείνης της εποχής, τη σημασία των όρων εκείνης της εποχής και ΟΧΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.

Εκεί ακριβώς ποντάρουν και ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΕΠΙΤΗΔΕΙΟΙ, στη δική μας ΑΓΝΟΙΑ της γλωσσολογίας και της μεθόδου ερμηνείας των ιστορικών πηγών. Γι’ αυτό και οι «ιστορικές» τους αποκαλύψεις, και τα «ιστορικά» τους βιβλία είναι για τον κάδο ανακύκλωσης και μόνο ! Πεταμένα λεφτά , στη κυριολεξία ! Γι’ αυτό και τα χαρίζουν σε εξευτελιστικές τιμές !

Λεξικόν της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης, Ιωάννου Σταματάκου, εκδοτικός οίκος ΦΟΙΝΙΞ, Αθήνα, σελίδα  329 :

Έλλην, -ηνος , υιός του Δευκαλίωνος, απόγονοι τούτου είναι οι Έλληνες, οι οικούντες το πρώτον εν τη Θεσσαλική Ελλάδι /βραδ.  ωνομάσθησαν ούτω οι κατοικούντες απανταχού της νυν Ελλάδος, εν αντιαδιαστολή προς τους βαρβάρους 2) Έλληνες ονομάζοντο βραδύτερον και οι εθνικοί ( είτε ειδωλολάτραι, είτε χριστιανοί ) εν αντιθέσει  προς τους Ιουδαίους !

Ελένη Γλύκατζη -Αρβελέρ , Η πολιτική ιδεολογία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας , εκδόσεις Ψυχογιός, Αθήνα 1988, σελίδα 70.

» Είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο πως αυτήν ακριβώς την εποχή ( 1οος -11ος αιώνας ), οι όροι «Έλληνας» και «ελληνισμός»απέκτησαν τη σημασία που τους νομιμοποιεί στο βυζαντινό πολιτισμό. Όπως ξέρουμε αυτοί οι όροι ΣΗΜΑΙΝΑΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ( ρωμαϊκά -βυζαντινά χρόνια ) » ειδωλολάτρης» και «ειδωλολατρία» αντίστοιχα και ονειδίζονταν από την αυστηρή χριστιανική παράδοση. ΤΩΡΑ ( μετά τον 10ο αιώνα μ. Χ ) σημαίνουν τον αρχαίο Έλληνα και την παιδεία του, που έγιναν πηγές νέων αρετών και θα διατηρήσουν αυτή την ευγενική σημασία ως το τέλος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας »

«Σχεδόν κατά κανόνα η χρήση τού όρου Ελληνας, ελληνικός κ.λπ. στους μεταχριστιανικούς αιώνες και μέχρι αργά στο Βυζάντιο -με γνωστές εξαιρέσεις- χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει τους ειδωλολάτρες, τους εθνικούς, τους μη Χριστιανούς και όχι ειδικά τους Ελληνες. » Γεώργιος Μπαμπινιώτης, καθηγητής Γλωσσολογίας.

1. Θρησκεία ( http://www.oodegr.com/neopaganismos/ellinikotita/ellinas1.htm )

Στο βιβλίο της Σειράς «Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας», Μ. Αθανασίου, Έργα 1, Πατερικές Εκδόσεις «Γρηγόριος Παλαμάς», Θεσσαλονίκη 1973, το οποίο επιμελούνται οι Βασ. Σ. Ψευτόγκας & Θεοδ. Ν. Ζήσης, Διδάκτορες της Θεολογίας και εποπτεύουν οι Παν. Κ. Χρήστου & Στερ. Ν. Σάκκος, Καθηγητές Πανεπιστημίου, στη σελ. 152 γράφει:

«Κατά την αρχαιότητα οι μεν Έλληνες έλεγαν «πας μη Έλλην βάρβαρος», οι δε Ιουδαίοι «πας μη Ιουδαίος Έλλην», οι δε Χριστιανοί «πας μη Χριστιανός θύραθεν», δηλαδή έξω από την θύρα (της μάνδρας του Χριστού). Τα Ιουδαίος και Έλλην έπαυσαν να είναι Εθνικά, ήσαν πλέον θρησκευτικά. Ιουδαίος δεν λεγόταν μόνο ο Εβραίος αλλά και κάθε άνθρωπος πάσης φυλής και γλώσσης και υπηκοότητας που δεχόταν να περιτμηθή και να θρησκεύει κατά τον Μωσαϊκό νόμο. Και Έλλην δεν λεγόταν ο κάτοικος της Ελλάδας, αλλά κάθε ειδωλολάτρης κάθε φυλής και γλώσσας (!!!), εφόσον δεν ήταν Ιουδαίος. Όταν λοιπόν το «Έλλην» έλαβε την παγκόσμια και θρησκευτική σημασία, οι κάτοικοι της Ελλάδας έλαβαν τα άλλα ονόματα [δηλαδή Πελασγοί, Αχαιοί, Μακεδόνες κ.λ.π.]». Γι αυτό και ο Μ. Αθανάσιος όταν αναφέρεται στους Έλληνες της Δωδώνης τους ονομάζει Πελασγούς («και τόγε θαυμαστόν. Ότι ως οι ιστορήσαντες εξηγούνται, παρ’ Αιγυπτίων οι Πελασγοί μαθόντες τα ονόματα τών θεών, ουκ ίσασιν ούτοι τους παρ’ Αιγυπτίους θεούς. Αλλά άλλους παρ’ εκείνους θρησκεύουσι. Και όλως πάντων τών εν ειδώλοις μανέντων εθνών διάφορός εστιν η δόξα και η θρησκεία, και ου αυτά παρά τοις αυτοίς ευρίσκεται» Μέγας Αθανάσιος, Κατά Ειδώλων, 23).

Υπό την λέξιν «οι ιστορήσαντες» ο Μ. Αθανάσιος εννοεί τον Ηρόδοτο του οποίου την πληροφορία αναφέρει εδώ. Ο Ηρόδοτος λέγει· «Δώδεκά τε θεών επωνυμίας έλεγον πρώτους Αιγυπτίους νομίσαι, και Έλληνας παρά σφέων αναλαβείν, βωμούς τε και αγάλματα και νηούς θεοίσι απονείμαι σφέας…», Ιστ. 2,4,2. Αλλ’ ο Αθανάσιος αντί του «Έλληνες» λέγει «Πελασγοί». Πελασγοί αρχικώς ελέγοντο αυτοί που κατώκουν εις την Ελλάδα , προτού να έλθουν οι Έλληνες. Όταν ήλθον οι Έλληνες ανεμίχθησαν με αυτούς· εις ωρισμένα δε μέρη έμειναν άμικτοι. Οι Όμηρος, Ηρόδοτος, Θουκυδίδης, και Έφορος αναφέρουν ότι υπήρχον Πελασγοί εις την Δωδώνην της Ηπείρου, την Θεσσαλίαν, την Λήμνον, την Πελοπόννησον, την Κρήτην. Κατά τα ελληνιστικά όμως και μάλιστα τα μεταχριστιανικά χρόνια, επειδή το «Έλληνες» έλαβεν άλλην σημασίαν, οι Έλληνες ήρχισαν να λέγωνται με τας παλαιάς τοπικάς ονομασίας, ήτοι Πελασγοί, Αχαιοί, Μακεδόνες, κλπ. Αν ο Ηρόδοτος έλεγε «Πελασγοί», θα έλεγε κανείς ότι ο Αθανάσιος λαμβάνει το χωρίον , χωρίς να εξετάση ποίοι ήσαν οι Πελασγοί. Εφ’ όσον όμως μεταβάλλει το «Έλληνες» του Ηροδότου εις «Πελασγοί» , άρα εν γνώσει λέγει Πελασγούς τους προ Χριστού και τους νυν λεγομένους Έλληνας».

Συνεπώς χρειάζεται μεγάλη προσοχή διότι και το Έλλην σε αρχαία κείμενα μπορεί να σημαίνει ένα Αιγύπτιο αλλά και η θύραθεν (σοφία) να δεικνύει την Ιουδαϊκή! π.χ. Πορφύριος ή Κέλσος. Αυτό δεν το εννοούν καθόλου οι Νεοπαγανιστές λόγω σφοδρής αμάθειας.

2. Ευαγγέλια

Κατά Μάρκον, Κεφ. Ε΄ 25 «ακούσασα γαρ γυνή περί αυτού, ης είχε το θυγάτριον αυτής πνεύμα ακάθαρτον, ελθούσα προσέπεσε προς τους πόδας αυτού. 26. Η δε γυνή ην Ελληνίς, Συροφοινίκισσα τω γένει. Και ηρώτα αυτόν ίνα το δαιμόνιον εκβάλη εκ τής θυγατρός αυτής». Όπως καταλαβαίνει κανείς, το «Έλλην» στην εποχή του Χριστού, είναι δηλωτικό της θρησκείας και όχι τής εθνότητας, διότι ξεκαθαρίζει ότι η γυναίκα που προσέτρεξε για βοήθεια στον Θεάνθρωπο ήταν Συροφοινίκισα στο γένος. Ξεκαθαρίζει δηλαδή, ότι όταν μιλάει για «Ελληνίς», δεν εννοεί εθνότητα, αλλά το κατανοεί ως θρησκευτικό προσδιορισμό. Με τον ίδιο τρόπο το λένε και οι πατέρες που καταφέρονται κατά τών «Ελλήνων». Καταφέρονται κατά «τών ειδωλολατρών», και όχι τού Ελληνικού έθνους. Γιατί τότε η λέξη δεν είχε εθνική σημασία. Θα πρέπει λοιπόν να τους κατανοήσουμε όχι «ανθέλληνες» όπως τους παρουσιάζουν οι Νεοπαγανιστές, αλλά «αντιειδωλολάτρες», όπως πράγματι ήταν.

3. Όμηρος

Με τον όρο Έλληνες ο Όμηρος στην Ιλιάδα αναφέρει μόνο τους Βόρειους ενώ οι νότιοι είναι οι Αχαιοί. (β΄ 530: «εγχείη δ’ εκέκαστο Πανέλληνας και αχαιούς») Βέβαια άνθρωποι σαν τους νεοΕθνικούς, είναι πρόθυμοι να βαπτίσουν τους Αχαιούς: Έλληνες, μιας και αυτό συμφέρει τα σκοτεινά θρησκευτικά τους σχέδια, ενώ οι χριστιανοί Βυζαντινοί είναι Ρωμαίοι και Γραικοί!

4. Εκκλησία

Β’ Οικουμενική σύνοδος 381 μ.Χ. Ζ’ κανών για τους «Έλληνες»: «Αρειανούς μεν και Μακεδονιανούς και Σαββατιανούς και Ναυατιανούς τους λέγοντας Καθαρούς και Αριστερούς… Πάντας ως Έλληνας δεχόμεθα»

Είναι προφανέστατη η θρησκευτική χροιά τής λέξης εδώ. Εδώ έχουμε συγκρίσεις θρησκειών. Δεν θα είχε νόημα η σύγκριση θρησκειών με εθνότητα!

Τι κάνουν λοιπόν οι Νεοειδωλολάτρες; Κείμενα από την εποχή εκείνη που η λέξη «Ελληνας» είχε έννοια θρησκείας, τα χρησιμοποιούν με εθνική έννοια. Αντιθέτως, σήμερα που η λέξη: «Έλληνας» έχει εθνική έννοια, τη χρησιμοποιούν με θρησκευτική! Φοβερά ανάποδοι και αμαθείς άνθρωποι!

5. Παναγιώτης Μαρίνης

Βεβαίως δεν είναι στο θέμα αυτό αμαθείς όλοι οι Νεοειδωλολάτρες. Υπάρχει και κάποιος που λέει την αλήθεια σε αυτό. Ο νεοΕθνικός Παναγιώτης Μαρίνης λέγει «Σήμερα λέγεται Έλλην ο κάτοικος της Ελλάδος, όμως στο Βυζάντιο και κατά την Τουρκοκρατία, Έλλην λέγεται ο πιστός της Ελληνικής Θρησκείας, και γι’ αυτό τα κατά της θρησκείας κείμενα των Πατέρων επιγράφονται «κατά Ελλήνων», και μ’ αυτό τον τρόπο χρησιμοποιούμε την λέξη». (Πηγή: Περιοδικό «Τρίτο Μάτι», τεύχος 95, άρθρο «Τι πιστεύει η Ελληνική μας Θρησκεία», Παναγιώτης Μαρίνης, Μέλος της επιτροπής για την αναγνώριση της Ελληνικής Θρησκείας του Δωδεκαθέου, σελίδα 26)

Υ. Γ  Και εδώ , όμως, ο Π. Μαρίνης πιάνεται αδιάβαστος. Στα χρόνια τα ρωμαϊκά και τα βυζαντινά ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ «ελληνική» θρησκεία, αλλά ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΣ, ένα ΜΕΙΓΜΑ θεοτήτων ελληνικών, αιγυπτιακών, ρωμαϊκών, φοινικικών και περσικών, με κυριότερη θεότητα, τη περσική θεότητα ΜΙΘΡΑΣ. Ένας αχταρμάς θεοτήτων, γι’ αυτό  και ανακαλύπτονται στη Ελλάδα αιγυπτιακά ιερά, γι’ αυτό και οι καθηγητές της Ακαδημίας του Πλάτωνα κατέφυγαν στη Περσία, μετά το «κλείσιμο της σχολής».

Είναι, λοιπόν, ξεκάθαρο ( οι μόνοι που δεν έχουν ΣΥΜΦΕΡΟΝ να το παραδεχτούν είναι ΟΣΟΙ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΝ με διάφορους τρόπους ΠΟΥΛΩΝΤΑΣ, άμεσα ή έμμεσα «αρχαιολατρεία» και «παγανισμό» «και ψάχνουν να βρουν νέους αγοραστές των ιδεών τους, των εντύπων τους, των βιβλίων τους !) ότι ο όρος «Έλληνας»  και ο όρος «Ιουδαίος , τα ρωμαϊκά και βυζαντινά χρόνια, έχουν ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ και δεν σημαίνουν «εθνική καταγωγή» .

Συμπερασματικά δεν υπάρχουν στο Συνοδικό της Ορθοδοξίας κανένας «αναθεματισμός» ή «αφορισμός»  των Ελλήνων ως έθνους, αλλά υπάρχει ΚΑΤΑΔΙΚΗ ( και μόνο ) ορισμένων ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ( και όχι προσώπων ) που υπήρχαν μέσα στην «ελληνική» φιλοσοφία, δηλαδή καταδίκη θρησκευτικών αντιλήψεων που απορρίπτει ο Χριστιανισμός.

Και εδώ ερχόμαστε στη δεύτερη διευκρίνηση. Με τον όρο «φιλοσοφία» μέχρι και την Αναγέννηση και το Διαφωτισμό, εννοούμε κάθε ανθρώπινη γνώση ή ιδέα . Μέσα στη φιλοσοφία περιλαμβάνονταν  και θρησκευτικές αντιλήψεις και διάφορες επιστήμες. Οι  Μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας ζητούν από τους Χριστιανούς να τα μελετούν ΟΛΑ, αλλά , με πνεύμα κριτικό, και να μη δέχονται ΜΟΝΟ τις θρησκευτικές αντιλήψεις που υπήρχαν σε διάφορους «εθνικούς» ή «πολυθεϊστές» φιλοσόφους, είτε της αρχαιότητας, είτε των ρωμαϊκών και βυζαντινών χρόνων,επειδή δεν συμφωνούν με τη διδασκαλία του Χριστιανισμού.

Και πως, άραγε, θα μπορούσαν να είχαν «καταδικάσει» πρόσωπα από τη στιγμή που αυτά έζησαν προ Χριστού και δεν γνώριζαν για τον Χριστό ;

Και πως, άραγε, θα μπορούσαν να είχαν «καταδικάσει» τους Έλληνες ως «έθνος», ως «καταγωγή», από τη στιγμή που οι περισσότεροι που συμμετείχαν στις Συνόδους ήταν  ελληνικής παιδείας και γλώσσας ; Δηλαδή, καταδίκαζαν και «αφόριζαν» τον εαυτό τους ;

Και πως συμβαίνει, να μην θίχτηκαν και να μην ξεσηκώθηκαν οι τότε κάτοικοι της Ελλάδας ( αν υπήρχαν τέτοιοι «αφορισμοί» του ελληνικού έθνους ) , αλλά να ξεσηκώνονται κάποιοι, αιώνες μετά ; Δηλαδή, δεν κατάλαβαν ότι τους «αφόρισαν» αυτοί που μιλούσαν τόσο καλά τα αρχαία ελληνικά ή έστω τη κοινή ελληνιστική εκείνης της εποχής ; Ποιοι μπορούσαν να έχουν καλύτερη αντίληψη του Συνοδικού της Ορθοδοξίας ; Οι τότε κάτοικοι του Βυζαντίου  ή οι σημερινοί Νεοέλληνες που ξέρουν καλύτερα αγγλικά από αρχαία ελληνικά , και δυσκολεύονται να καταλάβουν τη γλώσσα του Παπαδιαμάντη ή τις ομιλίες του Βενιζέλου ;

Είναι απλό. Οι δήθεν αρχαιολάτρες και ελληνολάτρες και παγανιστές είναι ΑΣΧΕΤΟΙ και με ΙΣΤΟΡΙΑ ( και τις μεθόδους της ), και ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΩΣ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ και αναμασούν τα ίδια παραμύθια κάθε χρόνο και ΕΞΑΠΑΤΟΥΝ όσους δεν γνωρίζουν, ψάχνοντας για ΝΕΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ανάμεσα στο πατριωτικό κόσμο ή ανάμεσα σε όσους έχουν επηρεαστεί από την αντιεκκλησιαστική προπαγάνδα διαφόρων κύκλων και ομάδων και ΜΜΕ.( με άγνωστους χρηματοδότες και ΚΙΝΗΤΡΑ ).

Τώρα δείτε την ερμηνεία του Συνοδικού της Ορθοδοξίας ξέροντας ότι όπου λέει τη λέξη «Έλληνας» ή «ελληνικά’  ΔΕΝ ΕΝΝΟΕΙ τον Έλληνα στη καταγωγή με τη σημερινή σημασία, αλλά τον εθνικό, τον πολυθεϊστή, τον ειδωλολάτρη. Και παντού μιλάει για τις θρησκευτικές ΔΟΞΑΣΙΕΣ που υπάρχουν μέσα στη φιλοσοφία, οι οποίες δεν έχουν καμία ΣΧΕΣΗ με τον Χριστιανισμό.

Η λέξη «ανάθεμα» σημαίνει αποκοπή από την Εκκλησία. Μπορεί κάποιος να πιστεύει διάφορες παγανιστικές φιλοσοφίες και θεωρίες περί ψυχής και να είναι μέλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας ; Δεν έχει δικαίωμα η Εκκλησία να διαφυλάξει την ακλόνητη πίστη της για τη μοναδικότητα του ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ, για το ευαγγέλιο της Ανάστασης και της Αιώνιας Ζωής ;

Και αυτό είναι ένα πράγμα που σήμερα πρέπει να διευκρινήσει η Ορθόδοξη Εκκλησία. Δηλαδή, ότι δεν μπορεί ο καθένας μας να ΕΠΙΛΕΓΕΙ τι θα εφαρμόζει και τι θα πιστεύει από την Ορθόδοξη πίστη. Δεν μπορούν να υπάρχουν άνθρωποι που να θεωρούν τον εαυτό τους μέλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας από τη μια, και από την άλλη να πιστεύουν σε ένα απρόσωπο Θεό ( ενώ η ουσία του Χριστιανισμού είναι ο αποκεκαλυμμένος Τριαδικός Θεός ) , ή  να επιλέγουν σε ποια Μυστήρια της Εκκλησίας θα συμμετέχουν ( πχ κάποιοι δεν έχουν πνευματικό-εξομολόγο, απορρίπτοντας το Μυστήριο της Εξομολόγησης, άλλοι επιλέγουν να μη τελέσουν θρησκευτικό γάμο, βγάζοντας εκτός τον Χριστό από το νέο τους ξεκίνημα , άλλοι κοινωνούν όποτε θέλουν και χωρίς προετοιμασία και καταλλαγή, συμφιλίωση με ανθρώπους του περιβάλλοντός τους κτλ ). Παρόλα αυτά η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει ανοιχτές τις αγκάλες της και με αγάπη περιμένει κοντά της ( και κοντά στο Χριστό ) όλους εκείνους που θεωρούν ότι οι πολιτικές, φιλοσοφικές, ιδεολογικές, κοσμικές, αθλητικές ή άλλες αναζητήσεις τους ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ ΝΟΗΜΑ στη ζωή τους, όλους εκείνους που έχουν καταλάβει ότι η ΕΥΤΥΧΙΑ και η ΖΩΗ δεν είναι σε πρόσκαιρες απολαύσεις, διασκεδάσεις, υλικά αγαθά, αλλά ότι πρέπει , ως άνθρωποι, να έχουν άλλον ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑΣ…

Πιστευούμε ότι όλο και περισσότεροι Έλληνες, από όλους τους πολιτικούς και ιδεολογικούς χώρους, θα κατανοήσουν το ρόλο διαφόρων προσώπων και ομάδων στη πολεμική τους κατά της Εκκλησίας και τους ιδιοτελείς ( διαφορετικούς κατά περίπτωση ) στόχους και κίνητρά τους και θα τους απομονώσουν στην φριχτή, απελπιστική  μοναξιά και κενότητά τους…  Πολλοί που έμπλεξαν με τέτοιες ομάδες παραθρησκευτικές, αποκρυφιστικές, παγανιστικές κλπ, με κόπο και μόχθο απελευθερώθηκαν και απαλλάχτηκαν από τα διάφορα προσωπικά ή άλλα προβλήματα που τους εμφανίστηκαν. Δεν μπορούμε να ξαναγυρίσουμε σε πράγματα που και οι ίδιοι οι πρόγονοί μας ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΣΑΝ και είχαν ΑΠΟΡΡΙΨΕΙ, πριν ακόμα γνωρίσουν τον Χριστιανισμό.

Υ.Γ   Είναι απίστευτο πως βρίσκεται ένας λαός να απορρίψει από την ιστορία του τη ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΕ ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ αυτοκρατορία του τότε γνωστού κόσμου, τη Βυζαντινή ( Ανατολική ) Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, που ΔΙΗΡΚΕΣΕ 12 αιώνες και μόνος του ( και ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΑ, με ιστορικούς αφορισμούς και αναχρονισμούς  ) να την καταδικάζει ! Πραγματικά κάποιοι σύγχρονοι Νεοέλληνες  ή έχουν τρελαθεί, έχουν παραφρονήσει  ή ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΛΑ για να σπέρνουν τον ΔΙΧΑΣΜΟ και να πλασάρουν  την ΙΣΤΟΡΙΚΗ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ του Ελληνικού λαού από το παρελθόν του !

Advertisements
This entry was posted in Ευρώπη, Ελλάδα - Greece, Κύπρος - Cyprus, Ορθοδοξη μελέτη της Αγίας Γραφής and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s