Συμπαράσταση σε ιερείς και ιεροσπουδαστές από Χιλή, Αργεντινή, Ουρουγουάη, Βραζιλία: Μητρόπολη Μπουένος Άιρες


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ, ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΠΟΥΕΝΟΣ ΑΪΡΕΣ, Μπουένος Άιρες, 2 Ιουνίου 2010

Αγαπητοί συνεργάτες εν τω αμπελώνι του Κυρίου, η χάρις και το έλεος του Θεού να είναι πάντα μαζί σας.

«Ποιες θα ήταν κάποιες νύξεις για τις τωρινές εκδοχές της “ευεργεσίας”; Από όσο γνωρίζω οι κυριότερες μορφές του φαινομένου αφορούν τους δωρητές οργάνων του σώματος, τους διανοούμενους που δωρίζουν τις βιβλιοθήκες τους και θεσμοθετούν υποτροφίες. Ακόμη, τους συλλέκτες και ιδίως τους καλλιτέχνες που συγκροτούν μουσειακές συλλογές και στήνουν μουσεία στον γενέθλιο τόπο τους.» [Παν. Νούτσος, Η ευεργεσία παλαιοτέρα και σήμερα, εφημ. Το Βήμα, Κυριακή 14.6.2010]

Στην περισυλλογή του καθηγητού κ. Νούτσου θα προσθέταμε και μια άλλη εκδοχή σύγχρονης ευεργεσίας, την ιεραποστολή. Εν τούτοις, αυτή η μορφή ευεργεσίας, εφόσον τελείται στο πλαίσιο και άγιο περιβάλλον της Εκκλησίας, πρέπει να θεωρείται διπλά. Έξωθεν μεν ως κατεξοχήν ευεργεσία, έσωθεν ως η κατεξοχήν εντολή του Χριστού προς τους μαθητές Του: Ταύτα εντέλλομαι υμίν ίνα αγαπάτε αλλήλους (Ιω. 15:17).

Αναμφιβόλως, οι ερμηνείες αυτής της εκδοχής ευεργεσίας διαφέρουν ριζικά, εφόσον τα κριτήρια ερμηνείας διαφέρουν ως προς το ίδιο το υπόβαθρό τους. Έτσι η πρώτη προσέγγιση τυγχάνει ανθρωπολογική και κοινωνιολογική, ενώ η δεύτερη απολύτως πνευματική. Και έτσι ερχόμαστε σε άλλο στάδιο περισυλλογής. Είναι ο χώρος του πνεύματος και της χάριτος.

Ενώ από κοινωνιολογική άποψη «όλες αυτές οι μορφές του σημερινού “ευεργετισμού” αναπτύσσονται μέσα σε μια ολοένα και πιο παθητική κοινωνία που διαθέτει λιγότερες αντιστάσεις στον συλλογικό πόνο» (Παν. Νούτσος, ό.π.), από πνευματική άποψη θα λέγαμε ότι κάθε μορφή ευεργεσίας χριστιανικού χαρακτήρος απορρέει και αναπτύσσεται σε μια κοινωνία συνανθρώπων που διαισθάνεται τον πόνο του άλλου, όχι ως ξένο αλλά ως μέρος αυτής της κοινωνίας. Σε αυτήν την κοινωνία ο πόνος και η δυσκολία κάθε ανθρώπου είναι κατοχή αυτής της κοινωνίας. Συνεπώς η ευεργεσία είναι μια πράξη που απορρέει όλως φυσιολογικά από αυτήν την κοινωνία. Αυτή είναι η χριστιανική κοινωνία και πολιτεία, αυτή είναι η κοινωνία αγάπης, αυτή είναι η Εκκλησία.

Ασφαλώς η πραγματικότητα διαφέρει εν πολλοίς από την περιγραφή μας, από το «τι θα έπρεπε να ήταν», δηλαδή από το ιδανικό. Υπάρχει ένα μεγάλο φάσμα μεταξύ πραγματικότητας και ιδανικού και αυτό είναι τραγικό.

Όμως, υπάρχουν άνθρωποι που με τη συμπεριφορά τους προς τους άλλους μας κάνουν να αισθανθούμε ότι η διαφορά μεταξύ πραγματικότητας και ιδανικού συντομεύεται όλο και περισσότερο. Αυτοί οι άνθρωποι είναι οι αληθινοί ευεργέτες.

Αδελφοί μου, μεταξύ αυτών των ανθρώπων σας λογίζουμε εμείς και γι’ αυτό μόνο πρέπει να σας ευχαριστήσουμε, για όλη την αγάπη σας προς τους ιερείς και ιεροσπουδαστές της Νοτίου Αμερικής (από τη Χιλή, την Ουρουγουάη, την Αργεντινή, τη Βραζιλία), τους οποίους συμπαρασταθήκατε και συνεχίζετε να συμπαραστέκεστε οικονομικά –αλλά και πνευματικά– κατά την εκπαίδευση και προετοιμασία τους για να επιτελέσουν αύριο ιεραποστολικό έργο στην καθ’ ημάς Ιερά Μητρόπολη, στα πέρατα της γης, στη Νότια Αμερική.

Τους «ανοίγετε τα μάτια» να δουν τι ακριβώς είναι Ιεραποστολή, τους «αγγίζετε» την καρδιά για να αγαπάνε περισσότερο τον πλησίον τους και τους γεμίζετε με ιεραποστολικό ζήλο για να τους φέρουν κοντά ή ακόμη πιο κοντά στον Χριστό.

Η ευγνωμοσύνη είναι δική μας, αλλά η υπερηφάνεια και χαρά θα είναι όλων μας, η δε δόξα του Παναγάθου Θεού, όταν αύριο περατώσουν τους αγίους και ιερούς σκοπούς, ευαγγελίζοντας και επανευαγγελίζοντας χιλιάδες ανθρώπων που αναζητούν το φως της Αληθείας και την αγάπη του Χριστού μέσα στην Εκκλησία Του.

Εύχομαι σε όλους σας καλή δύναμη, υγεία, φώτιση και παν δώρημα τέλειον, για να συνεχίζετε να υποστηρίζετε το ήδη ευλογημένο από Θεού έργο της απανταχού της γης Εκκλησίας.

Μετ’ ευχών και ευλογιών και μετά πολλής εν Κυρίω αγάπης και τιμής

† Ο Μπουένος Άιρες Ταράσιος

( http://www.iersyn.gr/letters.php#imbuenos_aires )

Όσοι επιθυμούν να ενισχύσουν την Ορθόδοξη Εκκλησία- ιεραποστολή στη Βραζιλία, Αργεντινή, Ουρουγουάη, Χιλή και στις άλλες χώρες  ( Περού και Εκουαδόρ ) της Μητρόπολης Μπουένος Άιρες , ας καταθέσουν την αγάπη τους στον Ιεραποστολικό Σύνδεσμο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός Θεσσαλονίκης. Πληροφορίες ΕΔΩ και ΕΔΩ.

Discover the Orthodox Christian Faith in Brazil, Argentina, Chile, Uruguay,Peru, Ecuador. Orthodox Churches in South America.

Brazilian Orthodox Church

Δυστυχώς δεν υπάρχουν Ορθόδοξες Εκκλησίες και ιεραποστολές σε κάποιες άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής,όπως η Βολιβία, η Παραγουάη,το Σουρινάμ, η Γουιάνα, η Γαλλική Γουιάνα, ενώ είναι λίγες σχετικά οι Ορθόδοξες ενορίες στη Βραζιλία, την Αργεντινή και στις άλλες χώρες της Μητρόπολης αυτής,αλλά και των άλλων ορθοδόξων δικαιοδοσιών των άλλων Πατριαρχείων και Αυτοκέφαλων Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Ευχόμαστε και προσευχόμαστε στον Τριαδικό Θεό να πολλαπλασιάσει τους Ορθόδοξους Ιερείς και Ιεραποστόλους της Μητρόπολης Μπουένος Άιρες και τους Λατινοαμερικανούς που προσέρχονται στην Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη. Είναι ανάγκη να υπάρξει πιο ενεργό ενδιαφέρον των Ορθοδόξων Εκκλησιών της Ελλάδας και της Κύπρου για την επάνδρωση των Ορθοδόξων μητροπόλεων σε όλο το κόσμο με περισσότερους ιεραποστόλους, καθώς και με υποτροφίες για σπουδαστές από τις χώρες της Λατινικής Αμερικής.

This entry was posted in Brazil - Βραζιλία, Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός Θεσσαλονίκης, Αργεντινή - Argentina, Εκουάδορ- Ecuador, Ελλάδα - Greece, Λατινική Αμερική ( Central and South America ) and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Συμπαράσταση σε ιερείς και ιεροσπουδαστές από Χιλή, Αργεντινή, Ουρουγουάη, Βραζιλία: Μητρόπολη Μπουένος Άιρες

  1. Παράθεμα: kantonopou’s blog » Αρχεία Ιστολογίου » Συμπαράσταση σε ιερείς και ιεροσπουδαστές από Χιλή, Αργεντινή, Ουρουγουάη, Βραζιλία: Μητρόπολη Μπο

  2. Ο/Η ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΩΚΥΤΗΣ λέει:

    θέλω να σας κανω μια ερωτηση στο εκουαδορ εχει και απο αυτους τους σχισματικους παλαιοημερολογιτες;

  3. Ο/Η ierapostoli λέει:

    Καλημέρα. Δεν το γνωρίζουμε. Πιθανόν να υπάρχουν Ορθόδοξες κοινότητες του παλαιού ημερολογίου,
    αλλά που ανήκουν στo Πατριαρχείο Μόσχας ( ROCOR ) ή άλλα σλαβόφωνα πατριαρχεία, που ακολουθούν
    το παλιό ημερολόγιο και δεν έχουν σχέση με τους δικούς μας παλαιοημερολογίτες.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s