Το Άγιο Βάπτισμα και η επίδρασή του στους ανθρώπους που γίνονται μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας.Holy Baptism and its effect on people who come to join the Orthodox Christian Church.


Πριν από την έναρξη του Μυστηρίου του ιερού Βαπτίσματος, της ένταξης δηλαδή του νέου μέλους της Εκκλησίας σε Αυτήν, προηγείται η Ακολουθία της Κατηχήσεως με την ανάγνωση των εξορκισμών, την απόταξη του Σατανά από τον κατηχούμενο και την αποδοχή-ομολογία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού ως του Ενός και Μοναδικού Θεού. Ήδη από τα αρχαία χριστιανικά χρόνια, όπως βλέπουμε σε κείμενα των αγίων Πατέρων, ο κατηχούμενος έπρεπε να αφήσει την παλαιά του πλάνη, να απαρνηθεί το διάβολο συνειδητά, ώστε να βαδίσει προς το Άγιο Βάπτισμα εν Πνεύματι και Αληθεία. Στην ορθόδοξη πατρίδα μας, στον ευλογημένο τούτο τόπο που αναπνέει την Ορθοδοξία από τους Αποστολικούς ακόμη χρόνους, ίσως δεν αντιλαμβανόμαστε τη σπουδαιότητα του πρώτου και ουσιαστικού του μέρους που προηγείται του Βαπτίσματος, της Ακολουθίας της Κατηχήσεως.

Baptisms in the Orthodox Church of Congo-Brazaville

Προσωπικώς έπρεπε να έρθω στον αφρικανικό ισημερινό, σ’ έναν τόπο που δεν είναι αμιγώς χριστιανικός, για να δω τα πράγματα “στην πράξη”. Σε μέρη που ή δεν έχουν ακούσει ποτέ για τον Χριστό ή αν έχουν ακούσει, άκουσαν, είδαν και έζησαν εσφαλμένα υπό το πρίσμα της αίρεσης και του σχίσματος. Τώρα λοιπόν που σημαίνουν Ορθόδοξα οι καμπάνες, καλημερίζουν δυναμικά την ευλογημένη σπορά του Ευαγγελίου σε αυτόν τον τόπο αναγγέλλοντας το δρόμο που οδηγεί στην Ενότητα, το δρόμο που οδηγεί στην Αλήθεια της Μίας, Αγίας και Αδιαιρέτου Τριάδος.

Όσοι είναι έξω από την Εκκλησία ανήκουν στον εαυτό τους. Όσοι είναι συνειδητά ενταγμένοι σε Αυτήν, ανήκουν στο Χριστό. Δαιμονίζεται, λένε οι Πατέρες, αυτός που απελπίζεται. Αυτός που αρνείται το Χριστό και δε βρίσκεται σε κοινωνία με Αυτόν και την Αγία Εκκλησία Του, παρά μόνο με τον εαυτό του. Εδώ, στην Αφρική, όποιος συμπράττει με τον Σατανά μέσα από τις ανάλογες μυστικιστικές τελετές πάντα κινείται στο «εγώ» του, πάντα έχει συμφέρον, πάντα κάτι αναζητά για τον ίδιο. Είτε αυτό σημαίνει πλούτος, θέση ή κοινωνική αναγνώριση· είτε ακόμη είναι φθόνος, ζήλεια ή μίσος για τον άλλο, τη ζωή ή την πρόοδό του. Δεν είναι τυχαία η αναγνώριση που απολαμβάνουν οι μάγοι σε αυτές τις κοινωνίες, αναγνώριση που εδράζεται ενδόμυχα στο φόβο προς το «ισχυρό πνεύμα», που μόνον βλάπτει, ως και προς τους έχοντες τη δυνατότητα της επικλήσεως και της αποτελεσματικής επικοινωνίας μαζί του!

Οι αδελφοί μας που έρχονται στο Άγιο Βάπτισμα δεν είναι άγευστοι όλων αυτών που προανέφερα. Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά τι σημαίνει μόνωση, τι σημαίνει ανάγκη υπεροχής, τι σημαίνει να πατήσει ο ένας τον άλλον, τι σημαίνει να συμπράττει κανείς με το διάβολο. Διότι κάποιοι, αν όχι οι περισσότεροι, ήλθαν σε επαφή με τέτοιες διαδικασίες, χωρίς να βρουν τη χαρά, την ελπίδα και τη γαλήνη στη ζωή τους, όπως οι ίδιοι ομολογούν. Έτσι, η απόταξη του Σατανά, πριν από το Βάπτισμα γίνεται καθοριστική πράξη στη ζωή του κατηχουμένου Αφρικανού, που θα επισφραγισθεί με τη χάρη του Παναγίου Πνεύματος κατά τη βάπτιση. Ως λειτουργοί του Βαπτίσματος στην Αφρική, ο καθένας μας έχει να θυμάται πώς τα δαιμόνια φρίττουν μπροστά στο σημείο του Σταυρού! Όλοι μας έχουμε εμπειρίες από νεοφώτιστους αδελφούς μας, οι οποίοι μπροστά στο καθαγιασμένο νερό του Βαπτίσματος άλλαξαν συμπεριφορά και μεταμορφώθηκαν σε αγρίμια, ηρεμώντας όμως μέσα στο ίδιο καθαγιασμένο νερό που πριν έκανε τα δαιμόνια να τρέμουν.

Αυτήν την εμπειρία βίωσα πριν λίγο καιρό, όταν η νεαρή και χαμογελαστή μέχρι την Ακολουθία της Κατηχήσεως γυναίκα άρχισε να δυσφορεί. Και τούτη η δυσφορία μετετράπη σε συσπάσεις του σώματος, άναρθρες κραυγές και πτώση στο έδαφος ενώπιον του καθαγιασμένου ύδατος, πριν την τριπλή κατάδυση. Επικαλούμενος στα μύχια της ψυχής μου το έλεος και τη δύναμη του Παναγάθου Θεού, επέμεινα στην είσοδο της ταλαίπωρης κοπέλας στο ιερό βαπτιστήριο. «Βαπτίζεται η δούλη του Θεού… εις το Όνομα του Πατρός και του Υιού και του  Αγίου Πνεύματος». Κι ήταν τότε που είδα τους σπασμούς να εξαφανίζονται και τη γαλήνη να επανέρχεται! Όταν στο τέλος του ιερού Μυστηρίου ρώτησα την ευγενή και μορφωμένη γυναίκα να καταθέσει ενώπιον όλων τα όσα βίωσε λίγα λεπτά πριν, με παρρησία ομολόγησε πως ένιωσε να χάνεται σ’ ένα απόλυτο σκοτάδι πριν την είσοδο της στο αγιασμένο ύδωρ, ενώ ερχόμενη σε επαφή με αυτό αισθάνθηκε «λύτρωση από αόρατα δεσμά», όπως αυτολεξεί ανέφερε.

Ο Σατανάς αναπαύεται εκεί που ξεχνιέται ο Χριστός, εκεί που αφήνεται η Αγάπη. Οι κοινωνίες που ιεραποστολικά διακονούνται από τους ταπεινούς σκαπανείς του Ευαγγελίου του Χριστού γνώρισαν χιλιάδες ανθρώπινα θύματα ανά τους αιώνες, όπως θύματα της μαγείας, της δεισιδαιμονίας, της δουλείας, της άγνοιας, της αμάθειας, του πολέμου, του δυτικού πολιτισμού… Σε κάθε περίπτωση τα θύματα αυτά υπέφεραν από τις δυνάμεις εκείνες που είναι αντίθετες σε κάθε τι θεοκίνητο, κάθε τι ευλογημένο, δημιουργικό, πνευματικά προαγωγικό. Και είναι θαύμα του Τριαδικού Θεού η σπορά του Λόγου σε μια γη άνυδρη αγάπης στο διάβα των αιώνων, αγάπης αληθούς, που πηγάζει από το κενό Μνημείο του Αναστημένου Ιησού.

Υψώνοντας το βλέμμα προς τον Εσταυρωμένο Ιησού, προς Αυτόν που άπλωσε τα άχραντα χέρια Του στο ξύλο της Ζωής και ένωσε τα διεστώτα τούτου του κόσμου, παρακαλώ να συνενώσει τους αδελφούς της εκκλησιαστικής μας επαρχίας  στην κοινή δοξολογία της Εκκλησίας «ἐν ἑνί στόματι καί μιᾷ καρδίᾳ», ώστε ενωμένοι στη μία πίστη και στην αληθινή αγάπη με όλους τους Ορθοδόξους ανά την Οικουμένη, να μεγαλύνουν το Πανάγιο Όνομά Του και να ζουν μέσα στο άσβεστο Φως της Χάριτος.

† Ο Μπραζαβίλ & Γκαμπόν Παντελεήμων

Συντόμευση προς την ανάρτηση: http://ierapostoles.gr/?p=8394

Who is so great a god as our God?

Before the beginning of the Sacrament of Holy Baptism, that is to say, the integration of the new Church member into Her bosom, comes the service of catechesis with the reading of exorcisms, the renunciation and condemnation of Satan from the catechumen and the acceptance and confession of our Lord Jesus Christ as the One and Only God. Even from the early Christian years, as we can see in texts of the Holy Fathers, the catechumen had to leave behind his old erratic religion and renounce Satan consciously so that he could proceed to the Sacrament of Holy Baptism in Spirit and Truth.

Personally speaking, I had to come to the African equator, a place not purely Christian, in order to see things “in practice”. I had to go to places which either had never heard of Christ before, or if they had, they had heard, seen and lived everything through the prism of heresies and the schism. Now that the Church bells ring the Orthodox way, they give a warm and joyful welcome to the blessed Gospel seeds in this land, announcing the way that leads to Unity, the way that leads to the Truth of the One, Holy and Undivided Trinity.

Those who are out of Church belong to themselves. Those who are conscious members of Hers, belong to Christ. The Fathers say that the one who is in despair is under the power of Satan. So is the person who denies Christ and is not in communion with Him and His Holy Church except with himself. Here in Africa, those who cooperate with Satan through the relevant occult rituals, always move around their “ego”, always have speculations and ulterior motives, they only care about their own interest and always seek something for themselves whether that be wealth, social status or prestige, or whether they are driven by envy, jealousy or hatred for the other, his life or his progress. It is not accidental the fact that the sorcerers enjoy a lot of recognition in such societies, a recognition which has its roots in the inmost fear for the “powerful spirit” which only inflicts harm, even to those who are empowered to invoke it and are in virtual communion with it!

Orthodox baptism in Congo river

Our brothers who come to Holy Baptism more or less know all these things that I mentioned before. They are well aware of the need for supremacy, the meaning of isolation or stepping on one another, or even cooperating with the devil. And this is so because a number of them, if not the majority, have had this sort of experiences without ever finding joy, hope or serenity in their life, as they themselves admit.  Therefore, the renunciation of Satan before Baptism becomes a decisive act for the life of the African catechumen which will be sealed in Christ with the Grace of the Most Holy Spirit during the baptismal service. As workers of the Lord who conduct the sacred mystery of Baptism in Africa, each one of us has had experiences to remember of demons trembling at the sign of the Cross! All of us have had experiences of newly-illumined brothers, who at the sight of the sanctified water of Baptism changed their behavior and were turned into wild animals only to calm down later on when immersing into the same sanctified water that a while ago made the demons tremble with fear.

I had such an experience myself a short time ago with a young woman who had had a smiling face until the part of catechesis was over but who started feeling uncomfortable from then on. And this turned into body convulsions, inarticulate screams and a fall to the ground at the sight of the sanctified water, before the triple immersion. Invoking wholeheartedly our Benevolent God and begging for His mercy and power, I insisted on the poor woman’s entering the holy baptistery. “The servant of God … is baptized in the Name of the Father and of the Son and of the Holy Spirit”. And it was then that the convulsions stopped and serenity returned to her face! When at the end of the holy mystery I asked that educated noblewoman to testify before everyone present what she had experienced a few minutes before, she boldly said that she had felt losing herself into utter darkness before immersing into the holy water, whereas when immersed into it, she felt “redemption from invisible ties”, as she mentioned word for word.

Satan rests where Christ is forgotten, where love is left aside. The societies that are ministered to by humble missionary laborers of the Gospel of Christ have had thousands of victims over the centuries, such as victims of witchcraft and sorcery, superstition, slavery, ignorance, illiteracy, war, the western civilization…In every case the victims suffered from those powers which are against anything God-driven, blessed or creative, anything that promotes spiritual development.  And it is indeed a miracle of the Triune God the sowing of the Word in a land barren of love over the centuries, a true love, which springs from the empty Holy Sepulcher of the Resurrected Jesus.

Lifting up my eyes to the Crucifix, the One who stretched out His holy arms on the Tree of Life and joined the unreconciled things of this world bringing unity, I pray that He leads our brothers of this ecclesiastical province into the common doxology of our Church “with one mouth and one heart”, so that joined in one faith and in true love with all the Orthodox Christians all over the world, they magnify His Most Holy Name and live within the everlasting Light of His Grace.

† PANTELEIMON of Brazzaville and Gabon

Shortlink to the post: http://orthodoxmission.org.gr/?p=7408

Support Orthodox Christian Church in Congo-Brazaville and Gabon :

http://orthodoxmission.org.gr/contribute/donate/

 

Advertisements
This entry was posted in Africa, Congo, Αφρική, Αφρική, Africa, Ελλάδα - Greece, Εξωτερική Ιεραποστολή, Κύπρος - Cyprus, Κογκό, Κογκό Μπραζαβίλ - Congo Braza and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Μία απάντηση στο Το Άγιο Βάπτισμα και η επίδρασή του στους ανθρώπους που γίνονται μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας.Holy Baptism and its effect on people who come to join the Orthodox Christian Church.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s