Συνομιλίες του Πατριάρχη Αλεξανδρείας με τον Πατριάρχη Μόσχας για το μέλλον της Ορθόδοξης Ιεραποστολής !


Όπως έχουμε σημειώσει πολλές φορές, μέσα στη σύγχρονη πραγματικότητα, δεν υπάρχουν  εκκλησιαστικά σύνορα, δεν υπάρχουν όρια τοπικών εκκλησιών, με τη γνωστή έννοια του όρου. Θα λέγαμε ότι βρισκόμαστε σε μια εποχή ανάλογη με τα πρωτοχριστιανικά χρόνια, όπου το Ευαγγέλιο κηρύσσονταν σε όλη τη Ρωμαϊκή Οικουμένη. Τώρα υπάρχουν τηλεοράσεις, ραδιόφωνα, έντυπα, διαδίκτυο, που μεταφέρουν κάθε μορφή πληροφορία και άποψη στα πέρατα της Οικουμένης. Μέσα σε αυτές τις νέες συνθήκες πρέπει οι Ορθόδοξοι Προκαθημένοι των Πατριαρχείων και τοπικών Εκκλησιών, μαζί με τις τοπικές Συνόδους, να κινηθούν σε μια αναπροσαρμογή της τακτικής τους και των προτεραιοτήτων τους, με σκοπό τη διάδοση του μηνύματος του Ευαγγελίου σε κάθε έθνος και φυλή, με κάθε πρόσφορο μέσο, μέσα στα πλαίσια της Ορθόδοξης Θεολογίας, της ησυχαστικής και Μυστηριακής ζωής της Εκκλησίας μας.

Αν η προηγούμενη συλλογιστική είναι σωστή, τότε προτεραιότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ η διαμάχη περί ορίων των εκκλησιαστικών δικαιοδοσιών, ΑΛΛΑ Η ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ σε κάθε χώρα, σε κάθε έθνος και φυλή, με πνεύμα προσευχής και ταπείνωσης. Το πρόβλημα των αιρέσεων και των παραθρησκειών και των ψευτοθρησκειών, της αθεϊας, του αγνωστικισμού, του νεοπαγανισμού και των άλλων κινημάτων της ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ, δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί  χωρίς την ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΟΛΩΝ των Ορθοδόξων Εκκλησιών, σε ΜΟΝΙΜΗ ΒΑΣΗ. Το ίδιο συμβαίνει με το πρόβλημα της επανακατήχησης των βαπτισμένων Ορθόδοξων Χριστιανών, της προσέγγισης στη νεολαία ( χωρίς εκπτώσεις που χαϊδεύουν αυτιά αλλά διατηρούν τα αδιέξοδα της κοινωνίας ), και ΚΥΡΙΩΣ της Ορθόδοξης Ιεραποστολής σε ΟΛΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗ, πάλι στη βάση της ενότητας και της κοινής δράσης, μέσω συντονισμού των τοπικών Ορθόδοξων Εκκλησιών.

Συμπερασματικά, κάνουμε τις ακόλουθες προτάσεις  :

1)   Άμεση προτεραιότητα κάθε Ορθόδοξης Μητρόπολης και ενορίας πρέπει να είναι η επανακατήχηση των βαπτισμένων Ορθοδόξων Χριστιανών και η αύξηση των μελών της που συμμετέχουν ενεργά στη Μυστηριακή της ζωή, με κέντρο τη Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία. Αυτό σημαίνει, πρακτικά, ότι για 6 μέρες, κύρια μέριμνα ιερέων και συνεργατών κάθε ενορίας είναι η προσέγγιση των μελών της ενορίας, με επισκέψεις, ομιλίες, μαθήματα, κύκλους Αγίας Γραφής και διάφορες άλλες δραστηριότητες ( φιλανθρωπικές, εκπαιδευτικές, ιεραποστολικές )  μέσα στα όρια της ενορίας ή της Μητρόπολης. Δεν είναι έργο της Εκκλησίας η απλή τέλεση ακολουθιών ή Μυστηρίων, στα οποία αρκετοί δίνουν κοσμική χροιά !

2) Κάθε Μητρόπολη και κάθε ενορία πρέπει να ανακαλύψει εκείνα τα λαϊκά μέλη της ( όχι μόνο θεολόγους , αλλά κάθε ειδικότητας  )που έχουν διάφορα χαρίσματα , όπως της ομιλίας , της φιλανθρωπικής δράσης, της ιεραποστολικής δράσης, ώστε να ενεργοποιηθούν για το καλό ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Πρέπει να γίνουν κληρικολαϊκές συνελεύσεις και να ακουστεί η φωνή των μελών της ενορίας, όχι με διάθεση κριτικής, αλλά με διάθεση συνεργασίας και προσφοράς και ταπείνωσης. Πρέπει να ακουστεί και η φωνή των νέων ανθρώπων, άσχετα με το αν εκκλησιάζονται τακτικά ή όχι, και το τι αναμένουν από την Εκκλησία.

3) Να υπάρξουν, εκ νέου,  περιοδεύοντας ιεροκήρυκες, κληρικοί και λαϊκοί, ειδικευμένοι σε διάφορα θέματα ( εκπαιδευτικά, κοινωνικά, ψυχολογικά, αιρέσεων και παραθρησκειών ), οι οποίοι να αποστέλλονται σε περιοχές, συνοικίες ή χωριά που διαπιστώνονται προβλήματα που χρήζουν επίλυσης ή θέματα  διακονίας – διαλόγου με ανθρώπους καλοπροαίρετους που είναι εκτός Εκκλησίας, για διάφορους λόγους. Επιπλέον, πρέπει να υπάρχουν ιερείς γλωσσομαθείς, με παιδαγωγική επάρκεια και πνευματική ζωή  ή και θεολόγοι καταρτισμένοι, για κάποιες  ομάδες, όπως είναι οι παλιννοστούντες Έλληνες, οι οικονομικοί μετανάστες, οι πρόσφυγες,οι Ρομ – αθίγγανοι,  τόσο για τη σωστή Ορθόδοξη κατήχησή τους (όποτε κι αν  το θελήσουν ), όσο και για την επίλυση των προβλημάτων τους μέσα στην ελλαδική κοινωνία.

4) Πρέπει να δημιουργηθούν ανεξάρτητες ομάδες κληρικών και λαϊκών με μόνιμη διακονία σε Νοσοκομεία, Φυλακές, Στρατό, Ιδρύματα, όπως ορφανοτροφεία και γηροκομεία, με Πνεύμα αγάπης, αυτοθυσίας και προσφοράς .  Σημαντικό ρόλο θα μπορούσαν να παίξουν, στο τομέα αυτό, νέοι γιατροί που θα μπορούσαν να χειροτονηθούν και ιερείς ( αν δεν υπάρχει κώλυμμα ιερωσύνης ), καθώς και νοσηλεύτριες – ες εν ενεργεία ή σε σύνταξη, μέλη Ορθόδοξων ενοριών.

5) Μέσα από την αύξηση του εκκλησιάσματος ( τόσο αριθμητικά, όσο -κυρίως -πνευματικά ) θα μπορούμε να αισιοδοξούμε ότι, με τη χάρη του Θεού και τη φώτιση του Αγίου Πνεύματος , θα βρεθούν νέοι Ορθόδοξοι Ιεραπόστολοι ( ιερείς, μοναχοί, μοναχές, λαϊκοί ) που θα θελήσουν να διακονήσουν τα Πατριαρχεία της Κωνσταντινούπολης, των Ιεροσολύμων, της Αλεξανδρείας, τις παλιές και τις νέες Ορθόδοξες Ιεραποστολές σε όλο το κόσμο. Και αυτό που λέω για τα ελληνόφωνα Ορθόδοξα Πατριαρχεία και Εκκλησίες, ισχύει και για τα άλλα Πατριαρχεία και Αυτοκέφαλες ή αυτόνομες Ορθόδοξες Εκκλησίες.

6) Να αλλάξουν ριζικά οι ιστοσελίδες των Ορθοδόξων Πατριαρχείων, Μητροπόλεων, ενοριών, μοναστηριών,αδελφοτήτων ,Ιεραποστολών , τόσο  στην όψη και  όσο στη παρουσίαση των θεμάτων. Τα πρώτα θέματα που πρέπει να βλέπει ο κάθε επισκέπτης ( σε κάθε ιστοσελίδα ή μπλογκ ) ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ. Δηλαδή, να μπορεί να βρίσκει τι πιστεύει η Ορθόδοξη Εκκλησία και – ΚΥΡΙΩΣ- ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΕΙ μέσα από την Αγία Γραφή ή τους Πατέρες της Εκκλησίας. Πρέπει να βλέπει τις διαφορές της  Ορθόδοξης Εκκλησίας από τις αιρέσεις και τις παραθρησκείες , και μάλιστα σε ΠΟΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ . Πρέπει να μπορεί να ΛΥΝΕΙ ΚΑΘΕ ΑΠΟΡΙΑ του, πάνω σε θέματα ΠΙΣΤΕΩΣ ή όποια άλλα ζητήματα τον απασχολούν. Για προσωπικά θέματα, καλό θα ήταν να βρίσκεται κάθε μέρα και ένας ιερέας ( άγαμος ή έγγαμος ), με μεγάλη πνευματική πείρα , που να απαντά ΑΜΕΣΑ σε επείγοντα περιστατικά που ζητούν βοήθεια μέσα από τις ιστοσελίδες της Εκκλησίας ( πχ νέοι με τάσεις αυτοκτονίας, ναρκομανείς, αλκοολικοί, με ανίατες ασθένειες , άνθρωποι με ψυχολογικά προβλήματα, άνθρωποι στα πρόθυρα διαζυγίου ή κακοποίηση παιδιών κτλ ).

Με απλά λόγια, σήμερα  που εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, πρέπει η Εκκλησία να είναι ΕΚΕΙ και να τους προσεγγίσει, τονίζοντας , παράλληλα, ότι μέσω του διαδικτύου ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ την Ορθόδοξη πνευματική ζωή, της ενορίας, της κοινωνίας προσώπων, της Μυστηριακής ζωής, της άσκησης ,  της ταπείνωσης, του Ορθόδοξου μοναχισμού ! ΕΥΤΥΧΩΣ, η Ορθοδοξία δεν επιτυγχάνεται μπροστά σε ένα υπολογιστή ή μέσω τηλεόρασης ή μέσα σε μια σύναξη εκστατικών ψευτοχαρισματικών ή με ισόβια διανομή εντύπων ή μέσω «χαρισματικών» παστόρων και τηλεποιμένων ! Ούτε είναι μια ατελείωτη αποστήθιση χωρίων της Γραφής, με ατομική ερμηνεία του κάθε αυτόκλητου πάστορα ! Άρα, ότι αφορά τα διοικητικά ή τα νέα κάθε Μητρόπολης ή άλλα διαδικαστικά ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ, ούτε καν στα έντυπα που εκδίδει κάθε Μητρόπολη ή ενορία. Πρώτα τα θέματα ΠΙΣΤΕΩΣ, αντιαιρετικής ενημέρωσης και Ορθόδοξης Εξωτερικής Ιεραποστολής και μετά όλα τα άλλα !

Τι ωραία θα ήταν να υπήρχε μια ιστοσελίδα με Ορθόδοξη ερμηνεία δυσκόλων χωρίων της Αγίας Γραφής σε πολλές γλώσσες ! Τι ωραία θα ήταν να υπήρχε μια ιστοσελίδα με διάφορα θέματα ( πχ αγάπη, ταπείνωση, υπομονή, υπακοή, οικογένεια, νέοι  -με αλφαβητική σειρά )  με παραπομπές τόσο στην Αγία Γραφή, όσο και στους Πατέρες, και στους Αγίους και στους σύγχρονους Γέροντες και πνευματικούς της Ορθοδοξίας μας ( πάλι με μετάφραση σε πολλές γλώσσες ! ). Να μια διακονία για τους γλωσσομαθείς ιερείς και θεολόγους των Μητροπόλεων ! Να, πως θα μπορούσαν οι Μητροπόλεις να απορροφήσουν δεκάδες αδιόριστους, πιστούς Θεολόγους, σε έργα αντιαιρετικής ενημέρωσης και Ορθόδοξης κατήχησης μέσω διαδικτύου ! Να πως θα μπορούσαν να προσφέρουν έργο εθελοντικά εκατοντάδες  επιστήμονες ( θεολόγοι, φιλόλογοι, καθηγητές ξένων γλωσσών,  ), είτε Σχολείων, είτε Πανεπιστημίων , συγγράφοντας τέτοια άρθρα Ορθοδόξου πνευματικότητας ή ΜΕΤΑΦΡΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ  και δίνοντας, μέσω διαδικτύου, ΕΤΟΙΜΟ ΥΛΙΚΟ στους Ορθόδοξους Ιεραποστόλους στην άλλη άκρη του πλανήτη !

Όλα αυτά για να γίνουν, χρειάζονται κεντρικό ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ( πάντα με την ευλογία του Θεού ) και διάθεση, μεράκι προσφοράς. Κάποιος ή κάποιοι πρέπει να κάνουν την αρχή … Αυτό το αφήνουμε στο Κύριο μας, να φωτίσει όσους μπορούν να υλοποιήσουν κάποια ή κάποιες από τις παραπάνω προτάσεις. Το αφήνουμε στα χέρια των Πνευματικών μας Πατέρων, των απανταχού της γης Ορθοδόξων Επισκόπων και ιερέων, και ευχόμαστε σύντομα να υλοποιηθούν, προς δόξαν Θεού.

Επιπλέον, όποιος αδελφός, έχει να προτείνει και κάποια άλλα πράγματα ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΑ, με ευχαρίστηση θα μεταφέρουμε τις απόψεις του, που ελπίζουμε να διαβαστούν και να μελετηθούν.

Στη συνέχεια παραθέτουμε το ελπιδοφόρο νέο από τη συνάντηση των δύο Πατριαρχών, Αλεξανδρείας και Μόσχας, και ευχόμαστε και προσευχόμαστε να βγουν πολλά θετικά από τέτοιες συναντήσεις και να καρποφορήσει η επίσκεψη του Πατριάρχου Αλεξανδρείας κ.κ. Θεόδωρου τις μέρες αυτές στο Καμερούν και στην εκεί Ορθόδοξη Εκκλησία.  Η είδηση είναι από το εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων Ρομφαία.

Συνάντηση Πατριάρχη Αλεξανδρείας με Μόσχας Κύριλλο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΠΟΛΥΓΕΝΗΣ

Με τον Πατριάρχη Μόσχας και Πάσης Ρωσίας κ. Κύριλλο, συναντήθηκε σήμερα Τρίτη 3 Φεβρουαρίου, ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής κ. Θεόδωρος Β΄.

Ο Πατριάρχης Μόσχας και Πάσης Ρωσίας κ. Κύριλλος από την πλευρά του, ευχαρίστησε τον Προκαθήμενο της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλεξανδρείας, για την συμμετοχή του στις πανηγυρικές εκδηλώσεις με αφορμή την ενθρόνιση του.

«Στην χαρά μας, εσείς Μακαριώτατε ηγηθήκατε των πανηγυρικών εορτασμών. Οι αείμνηστοι Προκαθήμενοι του Αλεξανδρινού Θρόνου, σε ιστορικές στιγμές της ζωής της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, επισκέφθηκαν την Βόρεια Θηβαΐδα χωρίς να υπολογίζουν τις τότε φοβερές παγωνιές, με σκοπό να ζήσουν μαζί με τον Ρωσικό λαό τις χαρές και τις λύπες».

Ο Πατριάρχης κ. Κύριλλος συνεχίζοντας τόνισε ότι «Αυτές τις μέρες εσείς και οι συνοδεία σας, μοιραστήκατε μαζί μας την χαρά της Ρωσικής Εκκλησίας, σας ευχαριστώ από την καρδιά μου για τον κόπο τον οποίο εισήλθατε για να είστε κοντά μας, αλλά και για την χαρά που μας δώσατε με την παρουσία σας».

Από την πλευρά του ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής κ. Θεόδωρος Β΄, απαντώντας στον Αγιώτατο Πατριάρχη Μόσχας κ. Κύριλλος τόνισε «Αγιώτατε, σε λίγες ώρες θα επιστρέψω πίσω στην Πατριαρχική μου διακονία, όμως θα επιστρέψω με μια καρδιά γεμάτη απο αγάπη, επειδή ο Κύριος με αξίωσε να είμαι παρών στην ενθρόνιση σας. Μια ενθρόνιση όχι μόνο ενός Πατριάρχη, αλλά την ενθρόνιση ενός επιστήθιου φίλου πολλών δεκαετιών».

Επίσης ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρος Β΄ ανέφερε «Αγιώτατε, την επόμενη Τρίτη θα κάνω ένα ιεραποστολικό ταξίδι στο Καμερούν, όπου εκεί υπάρχουν ένα εκατομμύριο πιστοί. Εκεί δεν έχω την δυνατότητα να χρησιμοποιώ το οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο, έτσι βαστάω στα χέρια μου ένα ξύλινο Σταυρό και περπατάω πολλά χιλιόμετρα με τα πόδια».

Ακόμη ο κ. Θεόδωρος τόνισε «Σ΄ αυτές τις ιεραποστολικές αποστολές πάντοτε έχω στην μνήμη και στην καρδιά μου, τις προσευχές της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας για μένα. Διότι καμία άλλη εκκλησία, δεν γνωρίζει τόσο καλά την ιεραποστολή όσο η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία».

Ο Προκαθήμενος της Αλεξανδρινής εκκλησίας κλείνοντας τόνισε «Αγιώτατε θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω, ότι η Εκκλησία της Αλεξανδρείας θα βρίσκεται πάντα στο πλευρό της Ρωσικής Εκκλησίας».

Τέλος ο Πατριάρχης Μόσχας και Πάσης Ρωσίας κ. Κύριλλος αφού δέχθηκε τα αναμνηστικά δώρα του Πατριάρχη Αλεξανδρείας δήλωσε «Σας συγχαίρω για τους ιεραποστολικούς σας κόπους. Όλοι μας συγκροτούμε μια ενιαία Ορθόδοξη Εκκλησία, γι΄ αυτό οι δικές σας ιεραποστολικές περιοδείες, οι οποίες γίνονται κάτω από πολύ δύσκολές συνθήκες, δίνουν και εμάς μια κοινή χαρά και δόξα» σημειώνοντας «Η Ρωσική Εκκλησία έχει πλήρη επίγνωση όσον αφορά το ιεραποστολικό έργο, του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας».

Να προσευχόμαστε, αδέλφια μου, στον Τριαδικό Θεό να ευλογεί και να αυξάνει όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες και ιεραποστολές  του κόσμου, να φωτίζει πιστούς, νεοφώτιστους και κατηχούμενους, να μας χαρίζει ταπείνωση, μετάνοια, προσευχή, Μυστηριακή ζωή. Να μας ελεεί και να μας συγχωρεί. Μη ξεχνάτε ότι πρέπει να ενισχύουμε καθημερινά τις Ορθόδοξες Ιεραποστολές, με κάθε πνευματικό και υλικό τρόπο.

This entry was posted in Αφρική, Africa, Ευρώπη, Ελλάδα - Greece, Κύπρος - Cyprus, Καμερούν,Cameroon, Πατριαρχείο Αλεξανδρείας ( Greek Orthodox Patriarchate of Alexandria and all Africa ), Ρωσία- Russia and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s