Ορθόδοξη Ιεραποστολή στην Ταϊβάν ( I.M. Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου – Άγιος Κοσμάς Αιτωλός )


Συνεχίζεται η σπορά της Ορθοδόξου πίστεως στην Ασία
Αγαπητοί αδελφοί μου,
        Κάθε μέρα σας σκέφτομαι με ευγνωμοσύνη, διότι χάρη στην βοήθειά σας συνεχίζεται το έργο της σποράς της Ορθοδόξου πίστεως στον απέραντο χώρο της Ασίας, και η Θεία Λειτουργία στην Ταϊβάν.
        Με πολλή συγκίνηση δοξάζουμε τον Κύριο, διότι τελείωσε το πρώτο τετράμηνο στο διαδικτυακό θεολογικό κολέγιο που ξεκινήσαμε. Όπως σας είχα ενημερώσει, διδάξαμε δύο μαθήματα: 1. Ορθόδοξη πνευματικότητα 2. Εισαγωγή στην Ορθόδοξη εικόνα, τέχνη και σημασία.
        Τα μαθήματα έχουν μαγνητοσκοπηθεί, και η επόμενη Ιεραποστολική… πρωτοτυπία μας είναι ότι θα γίνουν dvd και θα τα δίνουμε δωρεάν σε σχολεία, πανεπιστήμια, στην επόμενη διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Ταϊπέϊ και, αν τα οικονομικά το επιτρέψουν, θα τα βάλουμε σε εφημερίδες, όπως στην Ελλάδα οι εφημερίδες δίνουν dvd.

      Στην Έκθεση Βιβλίου φιλοδοξούμε να έχουμε τυπωμένο και το βιβλίο του αειμνήστου Π. Νέλλα «Ζώον θεούμενον», που μεταφράστηκε πρόσφατα στα κινεζικά.

 

 Το πρόγραμμά μας αυτή την περίοδο ήταν εξαντλητικό.

Δευτέρα πρωί τρέχουμε ως την άκρη της πόλεως, για να διδάξουμε στο κολέγιο Τάο Σεν. Επιστρέφουμε στην βάση μας, στην εκκλησία, στην 1.00 μ.μ. Τακτοποιούμε διάφορες εκκρεμότητες και από τις 7.30 μ.μ. μέ­χρι τις 9.00 μ.μ. γίνεται η διδασκαλία της Ορθοδόξου Πνευματικότητος στο διαδίκτυο.
Τρίτη πρωί στις 7.00 παίρνουμε το γρήγορο τρένο (ταχύτητα 300 χμ. την ώρα) για την Σινζτού, όπου διδά­σκουμε από τις 9.00 π.μ μέχρι τις 12.00 το μεσημέρι. Εισαγωγή στην Ορθόδοξη θεολογία στο μεταπτυχιακό τμήμα του θεολογικού κολεγίου των Λουθηρανών.
Τετάρτη στην εκκλησία διεκπεραιώνουμε διάφορες υποθέσεις, προετοιμάζουμε τα μαθήματα κτλ. και από τις 7.30 μέχρι τις 9.00 μ.μ. γίνεται το μάθημα για τις εικόνες στο διαδίκτυο.
Πέμπτη πρωί στις 6.30 πάλι με το γρήγορο τρένο φτάνουμε στην άλλη άκρη της Ταϊβάν, στο Γκαοσιόγκ, να διδάξουμε στο θεολογικό κολέγιο Τζεν Τάο, από τις 9.00 π.μ. μέχρι τις 5.00 το απόγευμα (!), Αρχαία Ελληνικά για το Ευαγγέλιο, στην πραγματικότητα μελέτη Καινής Διαθήκης από το ελληνικό κείμενο.
Παρασκευή από τις 9.30 π.μ. μέχρι 12.00 το μεσημέρι, μελέτη του Κατά Ιωάννην Ευαγγελίου σε 5 πάστορες που ξέρουν ελληνικά και ο ένας είναι καθηγητής μάλιστα. Το απόγευμα, 7.30-9.00 μ.μ. μελέτη της Επί του Όρους Ομιλίας στο διαδίκτυο.
Σάββατο 2.00 μ.μ. μέχρι 3.30 μ.μ. γίνεται κατήχηση μιας κοπέλας.
Κυριακή πρωί φυσικά τελούμε την Θεία Λειτουρ­γία και από τη 1.30 μ.μ. μέ­χρι τις 3.00 μ.μ. κατηχούμε 2 νέους.
        Και στα ενδιάμεσα αυτού του εξοντωτικού προγράμματος συμβαίνουν διάφορα περιστατικά, έκτακτες Θείες Λειτουργί­ες σε μεγάλες γιορτές κτλ.
        Μετά το Πάσχα στο Γκαοσιόγκ διδάξαμε για 4 μέρες από το πρωί στις 9.00 μέχρι τις 5.30 εντατικά μαθήματα για την Ορθόδοξη Πνευματικότητα, χωρίς να σταματήσουμε τα μαθήματα του διαδικτύου. Από άποψη χρόνου ήταν πολύ πιεσμένα τα πράγματα, αλλά δόξα τω Θεώ έγινε. Η διεύθυνση του κολεγίου βιντεοσκόπησε τα μαθήματά μας, και έχουμε ανεβάσει μερικά (δεν προλαβαίνουμε όλα) στο  www.etheology.tv.
        Η αντίδραση των μαθητών είναι συγκινητική. Μένουν έκπληκτοι από την Ορθόδοξη Θεολογία, με την οποία για πρώτη φορά έρχονται σε επαφή. Και πώς να την γνωρίσουν, αν δεν τους μιλήσει κάποιος γι’ αυτή; Και ποιος να τους μιλήσει, εφόσον η Εκκλησία μας για διαφόρους λόγους -ευνόητους και μη- αμέλησε επί χρόνια για το έργο της Ιεραποστολής ιδιαίτερα στην Ασία;
        Τώρα, όμως, υπάρχει τρόπος, χωρίς πολύ κόπο, αρκεί να υπάρχει διάθεση. Το διαδικτυακό θεολογικό σεμι­νάριο θα συνεχίσει. Τα μαθήματα θα αρχίσουν από τον Σεπτέμβριο. Επίσης η μελέτη Αγίας Γραφής στο διαδίκτυο συνεχίζεται και τώρα, κάθε Παρασκευή 7.30-9.00 μ.μ. Με έναν υπολογιστή -όλοι έχουν σήμερα- και ένα μικρόφωνο, κάθε Θεολόγος, Ιερέας ή Μοναχός που κατέχει την Αγία Γραφή και την Ορθόδοξη πατερική διδα­σκαλία μπορεί να έχει την ευλογία, την τιμή και την χαρά από το γραφείο του να διδάξει στο ηλεκτρονικό σχολείο μας στην Κίνα. Δεν θα του στοιχίσει τίποτα. Η πρόσκλησή μας απευθύνεται σε όλους. Προσευχόμαστε ο Θεός να φωτίσει κάποιον να την δεχτεί.
        Είχα την ευλογία να συζητήσω με τον καινούργιο Επίσκοπο Χονκ-Κονκ, όπου ανήκει η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ταϊβάν. Σε κλίμα συνεργασίας του έθεσα τους προβληματισμούς αλλά και τις προτάσεις μου για το έργο της Ιεραποστολής στην Ταϊβάν αλλά και στην Ασία γενικότερα. Συμφωνήσαμε σε μερικά βασικά θέματα, όπως:
 
1. Εκκλησία και Ιεραποστολή χωρίς Θεολογική Σχολή δεν νοείται.
2. Στις χώρες της Ασίας η Ιεραποστολή ΔΕΝ είναι φιλανθρωπία. Οι άνθρωποι είναι πλουσιότεροι από μας.
3. Εφόσον δεν έχουμε χρήματα για την ανοικοδόμηση κτηρίου και την λειτουργία Σχολής και δεν υπάρχουν πρόσωπα για την διδασκαλία, το διαδικτυακό σχολείο είναι μονόδρομος.
 
        Ο Επίσκοπος μετέφερε γραπτώς αυτές τις θέσεις στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και ζήτησε να σταλεί μία γραπτή ευλογία για την λειτουργία του πρωτότυπου αυτού Ιεραποστολικού Σχολείου, ώστε να αποκτήσει ένα κύρος αυτή η προσπάθεια. Επίσης ο ίδιος ο Επίσκοπός μας ζήτησε εγγράφως από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης την συμμετοχή καθηγητών στο διαδικτυακό σχολείο. Δεν χάνουμε την ελπίδα μας, αν και δεν λάβαμε ακόμη καμία απάντηση.
        Απάντησε, όμως, ο Θεός στέλνοντάς μας τον π. Brendan Palfrey. Είναι Ιερέας στην Αμερική, στην Ελλη­νική Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Η ιστορία του είναι συγκινητική.
        Είναι διδάκτωρ Θεολογίας και για πολλά χρόνια δίδαξε στο θεολογικό κολέγιο των προτεσταντών στο Χονκ -Κονκ. Ήταν κι ο ίδιος προτεστάντης και μάλιστα πάστορας. Αγάπησε την Κίνα, αλλά σιγά σιγά διαπίστωσε ότι ο προτεσταντισμός δεν ταίριαζε στον κινεζικό πολιτισμό. Έτσι έψαξε μόνος του και ανακάλυψε την αληθινή Εκκλησία, την Ορθόδοξη. Έγινε Ορ­θόδοξος και στην συνέχεια χειροτο­νήθηκε Ιερέας. Με την παρουσία του π. Brendan το διαδικτυακό πρόγραμ­μα διδασκαλίας για το νέο τετράμηνο διαμορφώνεται ως εξής.
 
1. Ο π. Brendan θα διδάξει το μάθημα που δίδασκε στο Χονκ-Κονκ: «Χριστός, το αληθινό Ταό», μία εισαγωγή στην Ορθόδοξη Εκκλησία ως εκπλήρωση των κινεζικών παραδόσε­ων.
2. Η Πελαγία θα διδάξει το μάθημα «Προσωπικότητες από την Αγία Γραφή και ποιμαντικές προεκτάσεις», μάθημα που αρέσει πολύ σε προτεστάντες.
3. Εγώ θα διδάξω «Η μετά θάνατον ζωή». Είναι ένα θέμα που ενδιαφέρει πάρα πολύ. Άλλωστε οι Κινέζοι όλο με τα φαντάσματα, τους πεθαμένους κτλ. ασχολούνται.
 
        Θα διδάξουμε 16 μαθήματα, ο καθένας συνολικά. Ζητούμε τις προσευχές σας. Φυσικά τώρα δουλεύουμε σκληρά για την προετοιμασία. Τα μαθήματα θα πρέπει να είναι υψηλού επιπέδου.
        Αυτό το διάστημα με κάλεσαν και έκανα διάφορες ομιλίες. Η κυριότερη ήταν στην εκδήλωση του Συνδέσμου Εκκλησιών της Ταϊβάν. Κάθε εκκλησία παρουσίασε μέσα σε 20 λεπτά τις βασικές αρχές και τα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα, ώστε να γίνει μια αλληλογνωριμία.
        Επειδή ήταν αδύνατο να παρου­σιάσουμε την διδασκαλία και τα χαρα­κτηριστικά της Ορθοδόξου Εκκλησίας σε τόσο λίγο χρόνο συνέταξα ένα κείμενο 4 σελίδων πολύ συμπυκνωμένο. Με πολλές παραπομπές στην Αγία Γραφή γίνεται φανερό ότι η Ορθόδοξη διδασκαλία είναι βασισμένη στην Αγία Γραφή. Δεν ήταν εύκολο βέβαια, αλλά άξιζε τον κόπο, διότι το πήραν σπίτι τους οι 100 παριστάμενοι. Γραπτό κείμενο δώσαμε μόνο εμείς. Στην προφορική μου εισήγηση τόνισα πολλές φορές την βασική θέ­ση της Ορθοδόξου θεολογίας ότι ο Θεός δεν είναι ο χωροφύλακας και ο δικαστής μας, αλλά ο γιατρός και ο εραστής μας. Ιδιαίτερα οι προτεστάντες πρώτη φορά άκουσαν πρακτικά και συστηματικά αυτή την βασική Ορθόδοξη θέση, και συγκινήθηκαν μέχρι δακρύων. Βέβαια, για να αναλυθεί, να εξηγηθεί, και να περάσει στους Κινέζους θέλει πολλή δουλειά συστηματική και σε βάθος χρόνου. Το κείμενο που μοιράστηκε στους συνέδρους θα δημοσιευτεί στο επίσημο περιοδικό των προτεσταντών τον Σεπτέμβριο.
        Όταν ήρθα στην Ταϊβάν, ρωτούσα να μου πουν τί ξέρουν για την Ορθόδοξη Εκκλησία. Το μόνο που ήξεραν ήταν ότι οι Ορθόδοξοι φορούν μαύρα ρούχα και καπέλα (τα ράσα) και μοιάζουν γι’ αυτό με έναν τρομερό θεό του κινεζικού πανθέου.
        Σήμερα, όμως, αναγνωρίζουν ότι έχουμε την αυθεντική ερμηνεία της Καινής Διαθήκης. Εκπλήσσονται, όταν τους δείχνω τα λάθη που έχουν όλες ή οι περισσότερες κινεζικές μεταφράσεις. Και το δέχονται γιατί δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς. Σημειώνω μερικά παραδείγματα για να καταλάβετε περισσότε­ρο τί εννοώ.
        Στο τελευταίο περιοδι­κό μας γράφουμε για το «ο ων και ο ην και ο ερχόμενος». Το «ερχόμενος» το μεταφράζουν «εσόμενος» όλες οι κινεζικές μεταφράσεις. Έγραψα ένα μεγάλο άρθρο γι’ αυτό, αποδεικνύοντας το λάθος.
        Επίσης, όταν ο Κύριος μετά την Ανάσταση εμφανίστηκε στις μυροφόρες είπε «χαίρετε». Οι Κινέζοι μεταφράζουν «ειρήνη»! Γράψαμε και γι’ αυτό, εξηγώντας την θεολογική σημασία: Ο Κύριος δίνει την χαρά στην γυναίκα, διότι φεύγοντας από τον παράδεισο ο Θεός της είπε ότι θα έχει λύπη. δίδει επίσης στους μαθητές-άνδρες ειρήνη, τώρα μετά την διατάραξη της ειρήνης στον παράδεισο. Οι πατερικές εξηγήσεις κάνουν βαθύτατη εντύπωση και συγκινούν τους Κινέζους, διότι τους είναι πρωτάκουστες.
        Οι μαθητές μου βρήκαν το λάθος στην φράση του Κυρίου «εγώ ειμι η ζωή και η ανάστασις». Τους δίδαξα το ρήμα «ειμί», και μόνοι τους, όταν διάβασαν την κινεζική μετάφραση, αναφώνησαν: «λάθος!» Οι περισσότερες κινεζικές μεταφράσεις γράφουν «ζωή είναι μέσα μου, ανάσταση είναι μέσα μου»! Βρίσκουμε συνέχεια τέτοια. Στο μέλλον θα τα μαζέψουμε να τα εκδώσουμε.
        Στο πανεπιστήμιο στην πόλη Τσογκ Λι μίλησα στο μεταπτυχιακό τμήμα για τις εικόνες. Μου έκανε εντύπωση ότι είχαν δημιουργήσει ένα μικρό μουσείο θρησκειολογίας όπου έχουν πάρα πολλές εικόνες, που αγόρασαν από το διαδίκτυο!
        Στο θεολογικό κολέγιο του Γκαοσιόγκ υπάρχει στο πρόγραμμα ένα μάθημα για τις αιρέσεις. Ρώτησα τους μαθητές τί μαθαίνουν για την Ορθόδοξη Εκκλησία, αν μας θεωρούν αιρετικούς. «Όχι», μου απάντησαν. «Εσείς είστε η πρώτη και η αληθινή Εκκλησία»! Επίσης ρώτησα στην Σινζτού τους καθηγητές του προτεσταντικού κολεγίου ποιος θα πάει  στον  παράδεισο.   «ΕΣΥ»,  μου λένε. Έμεινα άφωνος. «Μα γιατί;», τους ρωτάω, «πώς σας ήρθε αυτό; Εγώ ποτέ δεν το σκέφτηκα». «ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΣΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ», μου απαντάνε! «Έχεις την πιο ωραία σωστή και αληθινή πίστη»!
 
        Δοξάζω τον Θεό για αυτή την σταδιακή αλλαγή.
        Βέβαια είναι λογικό να ρωτήσετε: «Μα τότε γιατί δεν γίνονται ορθόδοξοι;». Κι εγώ κάνω την ίδια ερώτηση και σιγά – σιγά καταλαβαίνω. Διότι καταρχήν βλέπουν μόνο τον π. Ιωνά. Αν γίνει ας πούμε ένας πάστορας Ορθόδοξος Ιερέας, ποιος θα τον πληρώνει; Φυσικά όχι οι προτεστάντες. Αν είναι καθηγητής, πού θα διδάσκει; Πρέπει να βρει άλλη δουλειά, εφόσον εμείς δεν έχουμε σχολείο. Πολλοί φοιτητές που σπουδάζουν θεολογία, ακόμη κι όσοι δεν είναι πάστορες, ξέρουν ότι μόλις αποφοιτήσουν θα δουλέψουν στην εκκλησία τους. Αν γίνουν Ορθόδοξοι πώς θα ζήσουν;
        Θα πείτε, να κάνουν θυσία, να ζήσουν φτωχοί. Τα λόγια είναι εύκολα… Μπορούμε να προσευχόμαστε για θαύματα, αλλά όταν δουλεύουμε πρέ­πει να είμαστε προσγειωμένοι, να σεβόμαστε τον άλλο και να τον αντιμετωπίζουμε με σοβαρότητα.
        Δεν θέλω να σας κουράσω άλλο.
        Σας ευγνωμονώ για όλα. Εύχομαι ο Κύριος να σας το ανταποδώσει.
 
Με ευγνωμοσύνη
π. Ιωνάς
Οι φωτογραφίες είναι παρμένες από το Ορθόδοξο Ιεραποστολικό περιοδικό ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ ο ΑΙΤΩΛΟΣ Θεσσαλονίκης, το αποστέλλεται ΔΩΡΕΑΝ κάθε τρίμηνο σε όποιον το ζητήσει από τον ομώνυμο σύλλογο. Όσοι Ορθόδοξοι αδελφοί επιθυμούν να στηρίξουν την Ιεραποστολική προσπάθεια του π. Ιωνά Γρηγοριάτη, μπορούν να καταθέσουν την αγάπη τους στον Ιερ. Σύνδεσμο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός . Πληφορορίες παρακάτω :

      

This entry was posted in Ασία, Asia, Ταϊβάν, Taiwan and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s